68
REGISTRES D
[l502]
dront les Changeurs qui le porteront jusques à Nostre Dame. Et au retour de Nostre Dame le porteront les Merciers jusques au coing de Saint Severin; et du coing Saint Severin jusques à sond, logis t4' le por­teront les Orfèvres.
Et furent signifiiez lesd, ordonnances aux parties par le Clerc et Greffier de lad. Ville, qui de ce faire estoit chargé, afln que aucun inconvenient ou des­ordre n'en advint.
eviter tumulte, ceulx qui doivent porter le ciel sur mond. sr le Légat ou autres tiendront l'orde qui s'ensuit :
C'est assavoir que mesd. s™ les Eschevins porte­ront led. ciel depuis la porte Saint Denis jusques à la Fontaine la Royne f1' ; et là le prandront les Drappiers qui le porteront jusques devant le Se­pulcre '2); et le bailleront aux Espiciers qui le porte­ront jusques à la rue de la Calande <3' ; et là le pren-
CXXVIII-CXXX. Ordonnance sur l'aide de vi deniers pour livre
ET Vl DENIERS POUR PIECE SUR TOUT LE RESTAIL À PIE FOURCHE, ETC.,
COMME LES ROUCHERS SERONT [TENUS]'5'.
20 avril i5o2. (Fol. 85 r°.)
Le vingtième jour d'Avril l'an mil cinq cens et deux après Pasques, en l'Ostel de lad. Ville où estoient les Prevost des Marchans et Eschevins de lad. Ville ; maistre Jehan de Ganay, president en Parlement; m0 Charles Guillart, maistre Loys Pouchet, sire Je­han Le Gendre, tous Conseillers ordinaires d'icelle Ville; mc Pierre Michon, advocat en Parlement, ct m0 Pierre Myette, advocat ou Chastelet, Conseillers pensionnaires :
A esté conclud et advisé que pour proceder à l'execution des lettres du don et octroy de six deniers
parisis pour livre et vi deniers parisis pour piece sur tout le bestail à pié fourché vendu et non vendu au marché, entrant en lad. ville de Paris et faulxbourgs d'icelle, donné par le Roy nostre se pour la reffec-tion du pont Nostre Dame, et des arrestz sur ce in-tervenuz <6), les bouchers qui ont nommé le bestail entrant et non vendu audit marché seront pour­suivis par toutes voyes deues et raisonnables, et tout ainsi qu'on feroit des autres fermes et pour les de­niers du Roy.
Conclusion pour les tauxations rayés aux m05 des euvres de la Ville.
A esté pareillement conclud, pour ce que les tauxa­tions faictes aux maistres des euvres, oultre leurs gaiges, ont esté rayez en la Chambre des Comptes, et que neantmoings lesd, gaiges ne sont souflisans, et aussi que lesd. mes font plusieurs corvées qu'i ne sont tenuz faire à cause de leur office ; à ceste cause on leur pourra fere tauxation en ceste maniere, c'est assavoir :
"A tel m°, etc., pour tant de journées qu'il a vac­qué oultre ce qu'il est tenu faire à cause de sond, office, tant," en exprimant le lieu et le temps s'il est possible; le tout selon l'advis et deliberation des Prevost des Marchans et Eschevins, et sans avoir esgard aux sommes tauxées les années precedentes, mais aux vacations qu'il aura faictes une année plus que l'autre.
W La fontaine dite de la Reine ou de la Trinité, à cause de sa proximité de l'hôpital de ce nom, était située au coin des rues Greneta et Saint-Denis, à la porte aux Peintres.
(-) Voyez la note 2 de la page 66.
(3) La rue de la Calandre, la voie la plus large de la Cité, menait du Palais à la Cathédrale.
'*- L'hôtel des archevêques de Rouen occupait le vaste emplacement compris entre la rue du Paon, le cul-de-sac de Rouen (impro­prement dit de Rohan) et la rue du Jardinet.
(-) Autre rubrique en marge : Ordonnance sur l'aide du pié fourché.
O Voir les art. XIV, XIX, XXIII, XXIV ci-dessus.